lördag 3 oktober 2009

Lite dikter från mig och lite fler..

Bruksgatan 3

Jag tittar ut genom fönstret
Ser samma människor
Göra samma rutin.

Jag drar ner persiennerna,
För att få något gjort.
Jag tror att det kommer hjälpa.
Men tankarna försvinner till en annan planet

Jag tittar ut genom fönstret
Ser samma människor
Göra samma rutin.

/ Skrivet av: Helin

En vanlig torsdag kväll

Koden är lätt,
Våningen är 7,
Det tar så lång tid att komma fram,
Samtidigt som man vill upp,
vill man göra en kupp.

/ Skrivet av: Helin

........

I have been coming to meny crossroads in my life.
I always knew what the right path was.
Without exception I know.
The rigth path It is to dam hard.
But the right path its a path made by principles and leads to
character.

/ skrivet av: Hoger Q

Fönsterplats, vagn 3

Min kudde luktar fortfarande lavandel
så jag tar en promenad en stilla januarikväll
& somnar någonstans på nattåget till Berlin,
någonstans dina lockar inte kan hitta mig,
någonstans bortom minnen

& det spelar egentligen ingen roll
hur vi var timmar vid telefonen,
hur jag skyddade dig från asteroider,
eller var jag vaknar upp imorgon

mein Berlin

du föddes ur
ingenting
& tände gatlyktorna i mina ögon,
miljoner stjärnor i mina drömmar

& ikväll,
kommer jag dö
utan dig,
med de sista dropparna
kvar i flaskan

ljudet
av hård räls
ska tysta magman,
tysta kvällen
du väckt
i mig

mein Berlin

alltid
någon annanstans
redo att tända
en lykta,



redo att släcka en annan

/ Skrivet av: Roshan (inte uppsala Roshan)

Baby boo, om du bara visste!


Låt det regna raring,
låt våra namn
& tusen minnen
sköljas bort
från sanden

baby boo

jag kanske aldrig var nära
dina läppar
eller syrenerna
du så varsamt
plockade i maj
men vad visste jag om
din varma doft,
svala hud,
värld,
innan regnet började falla

jag falla

Fan,
jag kunde skrika ditt namn till Jupiter
men aldrig viska,
skapa,
rätt magi
& vi skulle kanske aldrig bli
sådär gamla
tillsammans,
sådär som får tårarna
att förstå,
stanna kvar
när våra namn,
världar,
försvinner

baby boo

vi är smaragder,
raketer
& tusen minnen
i Aladdins sagor

du skulle bara ana

& det är bara du
raring,
som kan få regnet att falla,
obrutna syrenkvistar att drömma,
mig att sköljas bort
en junikväll



så varsamt...

/ Skrivet av: Roshan

Far min stjärna!

Pappa pappa!

Idag kommer jag pappa!

Jag har bygget ett rymdskepp av snö pappa!

Mamma, hon säger att du är bland stjärnorna, att du är den starkaste stjärnan på himmlen pappa!

Jag ska komma & hämta dig tillbaka till oss pappa & allt ska bli som förr pappa!

Du har varit för länge bland stjärnorna pappa, för länge!

Du betyder så mycket, och i mitt rymdskepp av snö ska jag & mamma åka för att hämta dig tillbaka...

& allt ska bli som förr igen kära pappa.

*älskar dig*


/ Skrivet av Roshan (mer dikter från Roshan hittar ni på: (http://www.poeter.se/poetHome.php?writerId=4522)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar